Koen De Busser

Gsm: +32 (0)478 82 00 74
E-mail: koen.debusser@skynet.be

Gehuwd met Annick Mussels, fiere ouders van Aurélie De Busser

Engagement zit in mijn genen ! Als voorzitter (ouderraad Sint-Pietersinstituut, tennisclub TTV) en verschillende bestuursfuncties (school, CD&V Turnhout, ..) en werkgroepen (Turnhoutse VRIJ-dagen, Zevendonk voor Muco, volleybalclub, ..) heb ik altijd verantwoordelijkheid genomen en aan de kar getrokken om mensen samen te brengen en nieuwe initiatieven uit de grond te stampen. In opvolging van mijn vader Karel De Busser is het nu tijd om mijn engagement verder te zetten op gemeentelijk vlak.

De ervaring die ik heb opgedaan in verschillende organisaties en op kabinetten van oa Jo Vandeurzen (kab. Justitie), Stefaan Declerck (kab. Justitie), Inge Vervotte (openbaar ambt), Steven Vanackere (kab. Buitenlandse Zaken) en thans Koen Geens (kab. Justitie) sterken mij in de overtuiging dat resultaten enkel geboekt worden door intens samen te werken met hetzelfde doel voor ogen.

Deze stad heeft vele troeven die meer aandacht verdienen en mag gerust meer ambitie tonen ! Samen kunnen we zeker meer en betere stad maken. Met de steun van echtgenote Annick Mussels en dochter Aurélie mag de partij volop op mijn steun rekenen om te werken aan een ondernemend, groen, mobiel, sportief, zorgend Turnhout dat terug een aantrekkingspool moet worden voor de hele regio.

Ik wil me inzetten voor Turnhout omdat………

Turnhout een stad is met veel troeven en een mooi handelscentrum, maar meer ambitie mag tonen om als hoofdstad van de Kempen terug een vooraanstaande rol te spelen in de hele regio met toonaangevende evenementen.

Turnhout een groot ondernemerslandschap heeft, gegroeid door de inzet van hardwerkende mensen, dat ten volle moet worden ondersteund.

onze stad de steun van bovenlokale overheden kan gebruiken om een aantal belangrijke knopen door te hakken en ik daar mijn steentje toe wil bijdragen via mijn contacten in Brussel (oa mobiliteit, fusie, ..).

de armoede in de stad duidelijk zichtbaar aanwezig is en een actieplan noodzakelijk is om de armoede te bekampen.

het onveiligheidsgevoel moet worden weggewerkt en een toepasselijk beleid moet worden uitgetekend met concrete actiepunten.

Ik word vrolijk van………

… het samenzijn met familie en vrienden om van de mooie dingen het leven te genieten.

… een druk bezocht handelscentrum met blije gezichten dat aantrekkingskracht geniet van een grote regio !

… het opzetten en welslagen van nieuwe initiatieven met de steun van vrijwilligers, de waardering van de inzet van vrijwilligers door deelnemers, en het kunnen overtuigen van vrijwilligers om deel te nemen

… de babbel in mijn voortuin als weer eens iemand even halt houdt om wat bij te kletsen.

… onverwachte (sportieve) prestaties die voortkomen uit een groot samenhorigheidsgevoel en de werkkracht en motivatie van mensen die niet gespaard zijn gebleven van enige tegenslagen.

Ik kies voor CD&V omdat………

de partij geen schrik heeft om zijn verantwoordelijkheid en het leiderschap opnieuw op te nemen met een ploeg samengesteld uit ervaren en jonge mensen boordevol ambitie.

de partij altijd een partij geweest is waar overleg luisterbereidheid hoog in het vaandel wordt gedragen.  Besluitvorming is een proces en de partij heeft altijd beseft dat voor- en nadelen telkens dienen te worden afgewogen alvorens een definitieve en gemotiveerde beslissing wordt genomen.

de partij veel aandacht besteedt aan een groot samenhorigheidsgevoel met aandacht voor iedereen! Ben je nu bakker, advocaat, werkzoekende, verkoper, gepensioneerde, kapper, onderwijzer, notaris, wegenarbeider, winkelbediende, .. CD&V biedt altijd een luisterend oor !

de partij kan rekenen op een stevige basis door diep geworteld engagement en inzet in het verenigingsleven waardoor de vinger aan de pols wordt gehouden om concrete oplossingen te zoeken na overleg en niet door dingen publiek in vraag te stellen zonder concrete oplossing aan te reiken.

Mijn interesse gaat naar…….
  • Bebloeming & stadsverfraaiing
  • Burgerzaken